Facebook marketing

Facebook marketing

Google Adwords vs. Facebook advertenties

Bij advertenties in Google ga je in de eerste plaats voor de ‘quick win’, nl. geïnteresseerde klanten naar je website lokken. Het nadeel is dat het verzadigd is met adverteerders waardoor de prijs per klik heel duur is. Heb je (te) weinig budget? Dan ga je niet veel rendement halen. Bij Facebook is dit iets genuanceerder. Hier heb je minder (sales) conversie. Facebook gebruik je in de eerste plaats om contact te hebben met je fans of hen op regelmatige basis aan je zaak te laten herinneren. Dit doe je o.a. door interessante posts te plaatsen.

Natuurlijk kan je ook adverteren op Facebook. Het interessante voor lokale ondernemers is dat de setup van zo’n campagne zeer gebruiksvriendelijk is. Zo kan je bijvoorbeeld je posts die goed scoren boosten door ze te promoten. Zo komt je bericht extra in de kijker, door extra zichtbaarheid in de feeds. Op social media wordt er niet gezocht zoals op Google, maar de adviesfunctie is wel belangrijk. Bovendien gaat het om ‘opgemerkt worden’. Mensen searchen niet bewust, maar klikken wel op iets dat voorbijkomt in hun feed en hun interesse wekt.

Maar hoe moet je nu als lokale ondernemer Facebook correct gebruiken?

We merken dat veel ondernemers met vragen zitten omtrent Facebook en hoe ze dit nu optimaal moeten gebruiken. Wel, we zullen jullie meteen duidelijk maken dat Facebook net hetzelfde werkt zoals je website. Probeer niet te lopen vooraleer je kan stappen. Maar het goede nieuws is wel dat je er niet persé bakken geld tegenaan moet smijten. Met enkele simpele trucs kom je al een heel eind.

Voor onze (toekomstige) klanten die bij ons een website laten maken, geven we je graag advies en een strategie hoe jij Facebook kan gebruiken voor je eigen zaak.